אם האתר שלך לא מותג הוא נופל ברשת
כתב: שאול מידן, ספטמבר 2006
זה קל, זה פשוט, זה מהיר, זה מכניס, זה מעשיר. אז זהו שלא.
נכון, להקים אתר אינטרנט היום זה קל מאי פעם, אבל, סליחה על הקטנוניות, מה הרעיון הגדול של האתר שלכם? מהו המודל העיסקי? מהי הסיבה שמאות אלפי גולשים ירצו להיכנס כל יום לאתר ולהתעמק בו? איך אתם מתכוונים למתג אותו ולשווק אותו? אלו שאלות קצת מטרידות שלא ממש מטרידות את מנוחתו של יוזם ומקים האתר. האדרנלין שמתפשט בגופו, הדולרים שמסתובבים בעיניו, לא נותנים לו מנוח, וגרוע מכך, לא מאפשרים לו להתפקס ולקחת בחשבון מראש את כל ההיבטים.
תשאלו את מי שמקים אתר והוא יספר לכם בהתלהבות מטורפת על אתר איזוטרי בשם OZERET4U שלפני מספר חודשים נמכר במאות אלפי שקלים, זמן קצר לפני כן גם אתר הנישה "פרופסור" מכר חלק מהאתר במיליוני שקלים ולא חסרות עוד דוגמאות. נכון, גופים גדולים ופורטלים קונים מכל הבא ליד, מה שיוצר הזדמנויות רבות וקורץ ליזמים זריזים, אבל כדי לעשות את זה נכון, כלומר לעשות "אקזיט" עם ערימת מזומנים שמנה, חייבים לחשוב. כן, לחשוב טוב טוב איך הופכים את האתר שלכם למותג, כדי שהוא לא יפול ויעלם ברשת.
תכניסו את זה טוב לתיקיית המועדפים בראש שלכם - אתר אינטרנט הוא מוצר לכל דבר, שהוקם על מנת להציע תועלת וערך מוסף לקהל היעד (מידע, מוצרים לקניה, תוכנות, פלטפורמה לפורומים וביטוי עצמי וכו'). כדי להפוך את המוצר שלכם למותג עליכם לסמן שלוש מטרות עיקריות ולעשות הכל כדי להשיג אותן וכמה שיותר מהר:
1. מודעות רחבה ככל האפשר לאתר.
2. הנעה לפעולה, כלומר, לגרום לכמות גדולה של גולשים להיכנס אליו יום יום.
3. מיצוב האתר בעזרת ערכים ייחודיים אותם נרצה להעביר כמסרים.
תחשבו על מותגי אינטרנט עולמיים כמו גוגל, YAHOO!, Ebay, My space, ואפילו וואלה!, תפוז, נענע, דה מרקר ולוח הומלס בישראל, ותיראו בעצמכם את המכנה המשותף: מודעות רחבה ביותר וכמות גדולה מאוד של כניסות מידי יום. אתרים אלו ואחרים הפכו למותגי אינטרנט, כי הם עשו את זה נכון, בזמן הנכון וידעו לשמור על ערכי המותג שלהם מאז הקמתם ואלו הפכו לנכסים.
קל מאוד לראות ולהבין שאתרי האינטרנט שהזכרתי (נכון, גוגל הוא מנוע חיפש...) הם מותגים. מתחרים רבים ישירים ועקיפים לא הצליחו לנגוס במעמדם, וחרף השקעה של מאמצים ומשאבים רבים בפרסום קשה להם לתפוס את המקום הראשון, כי הוא כאמור שייך למותגים החזקים.
לוח הומלס - כוחו של מותג
מלחמת הלוחות בעיצומה, בשבועות האחרונים אנו עדים למאות שלטי חוצות של לוחות אינטרנט שונים. אבל יש רק לוח אחד שצרוב היטב בראשם של הגולשים, לוח הומלס. מעבר לזכות הראשונים (כבר 6 שנים ברשת), הצליח הומלס להפוך למותג הכי חזק כל הלוחות. איך? זה התחיל ברעיון הגדול - למה לחכות לעיתוני סוף השבוע כדי לחפש / לפרסם דירה? אפשר לעשות את זה הרבה יותר מהר ויעיל באינטרנט. בנוסף, הומלס הוא שם חזק ומבדל, עיצוב האתר שונה ולא קונבנציונאלי, נוחות גלישה שלא הכרנו, היצע ענק של מודעות ואפקטיביות מרשימה ביותר. אלו ערכי המותג שהמתחרים לא הצליחו לחקות. אלו ערכים שהפכו את לוח הומלס למותג אינטרנט יחיד במינו שרק הולך ומתעצם.
כתב: שאול מידן, ספטמבר 2006
זה קל, זה פשוט, זה מהיר, זה מכניס, זה מעשיר. אז זהו שלא.
נכון, להקים אתר אינטרנט היום זה קל מאי פעם, אבל, סליחה על הקטנוניות, מה הרעיון הגדול של האתר שלכם? מהו המודל העיסקי? מהי הסיבה שמאות אלפי גולשים ירצו להיכנס כל יום לאתר ולהתעמק בו? איך אתם מתכוונים למתג אותו ולשווק אותו? אלו שאלות קצת מטרידות שלא ממש מטרידות את מנוחתו של יוזם ומקים האתר. האדרנלין שמתפשט בגופו, הדולרים שמסתובבים בעיניו, לא נותנים לו מנוח, וגרוע מכך, לא מאפשרים לו להתפקס ולקחת בחשבון מראש את כל ההיבטים.
תשאלו את מי שמקים אתר והוא יספר לכם בהתלהבות מטורפת על אתר איזוטרי בשם OZERET4U שלפני מספר חודשים נמכר במאות אלפי שקלים, זמן קצר לפני כן גם אתר הנישה "פרופסור" מכר חלק מהאתר במיליוני שקלים ולא חסרות עוד דוגמאות. נכון, גופים גדולים ופורטלים קונים מכל הבא ליד, מה שיוצר הזדמנויות רבות וקורץ ליזמים זריזים, אבל כדי לעשות את זה נכון, כלומר לעשות "אקזיט" עם ערימת מזומנים שמנה, חייבים לחשוב. כן, לחשוב טוב טוב איך הופכים את האתר שלכם למותג, כדי שהוא לא יפול ויעלם ברשת.
תכניסו את זה טוב לתיקיית המועדפים בראש שלכם - אתר אינטרנט הוא מוצר לכל דבר, שהוקם על מנת להציע תועלת וערך מוסף לקהל היעד (מידע, מוצרים לקניה, תוכנות, פלטפורמה לפורומים וביטוי עצמי וכו'). כדי להפוך את המוצר שלכם למותג עליכם לסמן שלוש מטרות עיקריות ולעשות הכל כדי להשיג אותן וכמה שיותר מהר:
1. מודעות רחבה ככל האפשר לאתר.
2. הנעה לפעולה, כלומר, לגרום לכמות גדולה של גולשים להיכנס אליו יום יום.
3. מיצוב האתר בעזרת ערכים ייחודיים אותם נרצה להעביר כמסרים.
תחשבו על מותגי אינטרנט עולמיים כמו גוגל, YAHOO!, Ebay, My space, ואפילו וואלה!, תפוז, נענע, דה מרקר ולוח הומלס בישראל, ותיראו בעצמכם את המכנה המשותף: מודעות רחבה ביותר וכמות גדולה מאוד של כניסות מידי יום. אתרים אלו ואחרים הפכו למותגי אינטרנט, כי הם עשו את זה נכון, בזמן הנכון וידעו לשמור על ערכי המותג שלהם מאז הקמתם ואלו הפכו לנכסים.
קל מאוד לראות ולהבין שאתרי האינטרנט שהזכרתי (נכון, גוגל הוא מנוע חיפש...) הם מותגים. מתחרים רבים ישירים ועקיפים לא הצליחו לנגוס במעמדם, וחרף השקעה של מאמצים ומשאבים רבים בפרסום קשה להם לתפוס את המקום הראשון, כי הוא כאמור שייך למותגים החזקים.
לוח הומלס - כוחו של מותג
מלחמת הלוחות בעיצומה, בשבועות האחרונים אנו עדים למאות שלטי חוצות של לוחות אינטרנט שונים. אבל יש רק לוח אחד שצרוב היטב בראשם של הגולשים, לוח הומלס. מעבר לזכות הראשונים (כבר 6 שנים ברשת), הצליח הומלס להפוך למותג הכי חזק כל הלוחות. איך? זה התחיל ברעיון הגדול - למה לחכות לעיתוני סוף השבוע כדי לחפש / לפרסם דירה? אפשר לעשות את זה הרבה יותר מהר ויעיל באינטרנט. בנוסף, הומלס הוא שם חזק ומבדל, עיצוב האתר שונה ולא קונבנציונאלי, נוחות גלישה שלא הכרנו, היצע ענק של מודעות ואפקטיביות מרשימה ביותר. אלו ערכי המותג שהמתחרים לא הצליחו לחקות. אלו ערכים שהפכו את לוח הומלס למותג אינטרנט יחיד במינו שרק הולך ומתעצם.
שאול מידן, מנכ"ל פרסום ON&OFF
מיתוג, פרסום ויח"צ לאתרי אינטרנט.
http://www.onandoff.co.il
shaul@onandoff.co.il
מיתוג, פרסום ויח"צ לאתרי אינטרנט.
http://www.onandoff.co.il
shaul@onandoff.co.il